Tuesday, September 16, 2008

Lady lady billit billit...


Kineserna är ganska duktiga på svenska här på Silk Market. Man är allas bästa vänner och bara JAG får bästa priset.. Yeah right! Vem är det som blåser vem? Att köpa Converse skor för 100kr låter som ett kap tills man får höra att en annan svensk har köpt de för 75kr. Men men... Jobbigaste av allt är alla som skriker och tar tag i en när man passerar varje bås. Men det är det som är tjusningen med det hela. Idag lyckades jag köpa ett USB minne på 120GB för 55kr. Den är testad på en dator och verkar funka. Hoppas den kommer funka lika bra på min dator:-)
The chinese are actually very good in Swedish here at the Silk Market. You get to be everybody's best friend and only YOU are about to get the best price... Yeah right! Who's cheating who? I bought a pair of converse shoes for about 10 Euros, I thought i'd made a good buy until I heard that another player had bought them for 7 Euros. Oh well... The toughest is all the girls screaming and grabbing your arm as you go past the different stalls. But it is also what makes this an unforgetable experience. Today I bought a USB-memory stick with 120GB for 5 Euros. I tried it on their computer and it seemed to work well. I hope it will will work as well in my computer:-)

2 comments:

Anonymous said...

Självkart får du bästa priset, så det är bara att handla på !!!! BG

Anonymous said...

Whow, avundsjuk, vet inte hur många jag bloggat med och bett dom köpa USB-minne och en blå-grön skimrande siden scarves tll mig.
Det var inte det priset de angav.Du har fått ett "special price only for you" lovar
Välkommen hem
Annica W