Friday, September 19, 2008

Vem är du?


Häromdagen skulle jag ta en taxi till basketarenan. En kille hjälper mig att förklara till chauffören vart jag ska. Till min förvåning hoppar han också in i bilen. Schysst tänkte jag, egen eskort, han kanske ska dit med. Men efter 5 min ger han mig detta kort. Han vill ha jobb, pengar och en flickvän- shit! Vad har jag gett mig in på? Jag försöker känna igen mig att vi är på rätt väg till arenan. När vi kommer fram, så betalar jag taxin och han kliver av också. Ok, jag ger han 50 spänn så får han en tredjedel av det han önskade sig så går han sin väg. Han tog pengarna, tackade för sig och när jag gå, så hakade han på! Som tur var så behövde man ett ackrediteringskort för att ta sig igeno säkerhetskontrollen för att ta sig till arenan. Han stod kvar som att han ville jag skulle be han följa med. När jag gick igenom tittade jag bakåt och får stod han fortfarande. Sen började han lite vemodigt att vinka hejdå. Kändes som att han hade lämnat mig på dagis. En märklig upplevelse som jag ville dela med mig till er.

No comments: